יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

הסמכתו של הטוען הרבני

בית הדין הרבני הינו סמכות משפטית לכל עניין ודבר אך לעומת בית המשפט האזרחי, הנטייה שלו היא יותר לכיוון הדין העברי, בכפוף לחוקי מדינת ישראל כמובן. טוען רבני הינו איש מקצוע מעולם המשפט, שמוסמך ע"י המדינה לייצג את לקוחותיו אל מול שופטי בתי הדין הרבניים. היכרותו הקפדנית עם עולם הדת והידע הרב במשפטים הופכים אותו לאיש המקצוע המוביל לייצוג בערכאה משפטית זו. להלן כל המידע שחשוב שתכירו לפני שתבחרו באיש מקצוע זה.

הסמכתו של הטוען הרבני

ראשית כל, יש להבהיר כי טוען רבני הוא אינו עורך דין ואינו מוסמך לייצג את לקוחותיו בבתי המשפט האזרחיים. הטוען הרבני הינו איש מקצוע שלמד במשך 4 שנים בישיבה גבוהה (ושאינו קטין) וקיבל תעודת גמר מטעם נשיא בין הדין הגדול לאחר בחינות קפדניות וברמה הגבוהה ביותר. הטוען הרבני מוסמך לייצג את לקוחותיו אל מול שופטי בית הדין הרבני במגוון רחב של נושאים לרבות סכסוכים על ממון, גירושין ויחסי אישות.

היתרונות שבפנייה אל טוען רבני

עורכי דין רבים בוחרים לעסוק בדיני האישות והגירושין וכחלק בלתי נפרד מכך הם מייצגים את לקוחותיהם בבתי המשפט האזרחיים או הרבניים. עורכי דין אילו, כבודם המקצועי במקומו מונח, אך חלקם אינם בקיאים ברזי הדת וחוקי הדין העבריים שלפיהם פועלים שופטי בתי הדין הרבניים. על מנת להיות בטוחים כי הייצוג שתקבלו בבתי הדין הרבניים יהיה לא פחות ממושלם, כדאי מאוד לבחור לעצמכם טוען רבני מוסמך. יש לקחת בחשבון כי מאחר והדין העברי הינו נוקשה מאוד, הרי שהסכומים הנפסקים בדינים השונים הינם גבוהים ביותר. למשל, תביעת אישה את כתובתה עשויה להסתכם בהעברת כספי עתק, הרבה מעבר למה שהיה פוסק כל שופט בבתי הדין האזרחיים. מסיבה זו כדאי מאוד לפנות אל טוען רבני מקצועי בכל מקרה של הגעה לבתי הדין הרבניים לצרכי פתרון קונפליקטים או גירושין ולקבל את ההגנה הטובה ביותר.

משרדי עורכי דין רבים שמייצגים את לקוחותיהם גם בבתי הדין האזרחיים וגם הרבניים מציעים במסגרת שירותיהם ייעוץ מקצועי משולב – ע"י טוען רבני ועורך דין גם יחד. שילוב שכזה משפר את המקצועיות והרב גוניות של המשרד ומעניק את ההגנה המושלמת ללקוח מבלי לקחת סיכונים מיותרים מול בית הדין הרבני והחלטותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה